Retur & byte
Retur & byte
Hon hittar information om angrerett, retur och byte av CombatStore.no.
Innehållsfortegnelse
- Ångefärs och återvändande
- När accepteras inte återvänder?
- Fremgangsmåte ved byte och retur
- Returadress
- Behandlingstid och kreditering
- Har du levererat fel vare?
- Packa inte som hämtas
- Angrerett för företagare och klubbar
Ångefärs och återvändande
Du har rätt till att angre på att köpa ditt och returnera varor inom 14 dagar från och med den dagen du mottok varene.
När accepteras inte återvänder?
Återlämna vill inte acceptera om:
- varan är brukad eller skadad
- original emballasje är avlägsnat eller skadat
- merkelapper är avlägsnat eller saknar
- produkten skickas inte tillbaka inom angitt frist
OBS: Produkter som susp, kompresjonsshorts och underkläder räknas som hygienprodukter och kan därför inte returneres om emballasje/forsegling är brutt.
Fremgangsmåte ved byte och retur
- Gi oss besked om du vill returnera eller byta en vare, så att vi kan registrera detta på din kundkonto.
- Pakk varen forsvarlig slik att innehållet inte skadas under transport.
- Skicka varen tillbaka med Posten/Bring och ta vare på sändningsnummeret. (Returfrakt dekkes av kunden.)
- Vid bytare du själv ny och riktig vare på CombatStore.no.
Vi rekommenderar alltid att använda paket med sporingsnummer. Retur skickad som brevpost kan inte sporas.
Returadress
Retur må sendes med Posten/Bring. Vi mottar inte retur via PostNord.
CombatStore c/o Direct House Arendal ASPostboks 19
4855 Fröland
Telefonnummer för varsling: +47 906 94 725
(märk, detta är ingen kundservicetelefon)
MERKES: med ditt ordrenummer, namn och adress
Behandlingstid och kreditering
Returfrakt är på kundens ansvar med mindre varan är defekt eller fellevererad.
Efter mottagande och godkännelse av returen vill vi kreditera beloppet för den returnerte varen.
Det kan ta in till 2 veckor från du skickar tillbaka till vi får behandlat den. Om du har betalt med Klarna, kan du läsa mer om bland annat frysing av faktura på Klarnas webbsida.
Har du frågor angående returprocess? Kontakta vårt kundserviceteam.
Har du levererat fel vare?
Av och til kan fel uppstå. Om vi har levererat fel vare, dekker vi returkostnaden.
Ta kontakt med oss för att få tilsendt returlapp. Om du returnerer varen utan avtal och returlapp, måste du själv dekke fraktkostnaden.
Packa inte som hämtas
Varer skickas normalt till närmaste postkontor/post i butik. Husk att hämta paket inom fristen.
Om pakken inte hämtas inom fristen, mister du retten til å angre köpat efter angrerettlovens §§11 och 13. Du blir belastad för fraktkostnader tur/retur samt et behandlingsgebyr på kr 500,- till Be Cool AS.
Passer det inte å hämta varen inom fristen, rekommenderar vi att du kontaktar hentestedet för ett avtal nytt hentetidspunkt.
Angrerett för företagare och klubbar
Angrerett gäller endast för privatpersoner. Bedrifter, klubbar och foreninger kan inte returnera varor utan särskilda avtal med CombatStore AS.










